Jeg er blevet overbevist om, at nybygningsløsningen er den løsning, der sikrer den kapacitet, som vi også skal nyde godt af i 2030 og 2040. Det gør et meget stort indtryk på mig, at det samfundsøkonomiske resultat er langt bedre ved nybygningsløsningen, og så er det bedre at investere ti mia. kr. og få en særdeles god forrentning end at investere tre mia. kr. i en dårligt forrent løsning.
Det er der ikke noget nyt i: Det sagde han sådan set allerede i starten af 2008. Men den gang var Venstres lokale Trafikmafia Flemming Damgaard-Larsen på banen med sit ønske om at anlægge et 5. spor langs med den eksisterende bane og det er han fortsat. Til Berlingske Tidende udtaler han:
Hvis man skal kunne udnytte effekten af en ny bane og få mange, mange flere tog igennem Hovedbanegården, er man nødt til at udbygge den for tre mia. kr. Og det beløb, vil man have til rådighed, hvis man vælger femtesporsløsningen. Og så vil der endda være fire mia. kr. tilbage, som kan anvendes på andre trafikløsninger i hele landet.
Reelt set venter vi på Dansk Folkeparti: Det er det eneste parti der endnu vakler.
Kilde: Berlingske Tidende.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar