Søndag d. 16. september 2007 havde jeg følgende debatindlæg i Berlingske Tidende:
Så fik Danmark en ny Transportminister. Jakob Axel Nielsen skal være velkommen, der er fortsat mange opgaver der venter:
Først og fremmest er det nødvendigt med en perioritering af gods på jernbane. Danmark er ifølge OECD et af de dyre lande for godstog. Af hensyn til miljøet og udledningen af CO2, så er gods på bane en fornuftig investering. Det er gået op for de fleste andre europæiske lande og nu må det også gå op for regeringen.
Dernæst skal den nye minister træde i karakter overfor Dansk Folkeparti og sikre, at der bliver bygget en ny jernbane mellem København og Ringsted via Køge. Alternativet, et 5. spor til Høje Taastrup, sikrer ikke den nødvendige plads til togdriften.
Transportministeren har ikke lang tid til at læse op, der er behov for beslutninger allerede i dette efterår.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar