Det er Trafikstyrelsens sikkerheds chef Lars Munch, der kommer med den vurdering:
Det vi kigger på nu er sikkerheden på toget. Vi skal have den sidste
dokumentation til at falde på plads for at sikkerheden er i orden til at køre
med passagerer. Den tror jeg, at vi er færdige med inden for en uge.
Når det første tog kører med passagerer, så kan de restende togsæt blive opdateret og blive godkendt. Når der er fire godkendt, så kan de sættes sammen og blive typegodkendt og endelig skal de godkendes til tunnelkørsel.
Mon ikke et par dage af sommerferien skal bruges til at tage til Århus og Aalborg? Jeg tror det.
Kilde: Danmarks Radio.
3 kommentarer:
Ja Jokum
Den første som kan be- eller afkræfte hvorledes kvaliteten af de nye sæder er, må gerne give lyd.
Vil sørme også en tur derop og tjekke dem. De ser ud til at blive bedst at arbejde i, og ikke så nemme at sove i... :-(
Men lad os nu se, jeg er stadig fyldt med optimisme og naive visioner.
De skal da afprøves ... det er helt sikkert.
Håber ikke man skal overvåge banegården i Aalborg hele næste uge for at fange et IC4 (hele togdriften er jo lidt ustabil for tiden)
@Dan: Jeg skal nok give en anmeldelse af det nye tog, når det kommer på skinner og jeg kommer til Jylland.
@Alex: Ifølge Jernbanen 2/2007, så kommer toget til at køre i to løb fra Århus H til Aalborg/Lindholm:
Tog 3101 Afg. Ar 04.54, ank. Lih 06.46
Tog 3122 Afg. Lih 08.00, ank. Ar 10.00.
Tog 3137, afg. Ar: 14.22, ank. Lih 16.12.
Tog 3160, afg. Lih 17.00, ank. Ar 19.00.
Send en kommentar