mandag, december 19, 2011

Dybbølsbro, Fisketorvet

I den sidste måneds har jeg undret mig over, hvorfor højtalerstemmen ved Dybbølsbro Station siger Dybbølsbro, Fisketorvet (og en gang i mellem til tiden). Det er åbenbart shoppingcenteret Fisketorvet, da har købt en samlet markedsføringspakke hos DSB S-tog, der altså også inkluderer skilte og højtalerudkald. Det skriver Politiken og Peter Ibsen, der er chef for DSB Media, siger:
Fisketorvet henvendte sig til os med et ønske om, at der kom en tydeligere markering af, at der ligger en S-togstation tæt på Fisketorvet. [...] Fisketorvet har købt en samlet pakke hos os, der inkluderer eksponering, billboards og altså skilte. Fisketorvet har dækket alle vores udgifter til skiltene. Men Dybbølsbro skal blive ved med at hedde Dybbølsbro, og det bliver forhåbentlig ikke forstået sådan, at stationen nu hedder Fisketorvet.
Men der er ikke mange ting, som man ikke kan forestille sig. Følgende liste findes på DSB Medias hjemmeside:
  • Brug toppen af billetautomaterne – de er på alle stationer
  • Brug venterummene på perronerne – pak glasfacaderne ind
  • Brug plakatpladserne på perronerne – den strategi virker stadig!
  • Brug togene gennem land og by – pak dem ind fra ende til anden
  • Brug poserne – de er i alle toge, også S-toge
  • Brug hængeskiltene – de er også i alle toge
  • Brug bannerne på Hovedbanegården – der er otte store i midten af hallen
  • Brug bannerpladsen på Kalvebod Brygge – der hvor togene kører langsomt ind til Hovedbanegården
  • Brug Nørreport og Vesterport Station fra top til tå – du kan være på alle glasfacader!
  • Brug stationerne – lav dit helt eget univers
  • Brug gulvet – til slagord, tegninger eller 3D figurer
  • Brug vores stationer til samplings og events – også mobile, der rejser fra station til station
Så der kommer nok mere af samme skuffe.


Kilde: Politiken. DSB Media.


 

Ingen kommentarer: