tirsdag, juli 28, 2009

CFL Cargo flytter IC4

Når IC4-togene overføres fra Italien til Danmark, så sker det med tog. Fra Italien transporteres togene gennem Østrig og Tyskland inden de når den danske grænse. I Italien er det Treniitalia, mens det i Østrig og Tyskland er TX-logistik, der transporterer IC4-togene, fra Padborg er det CFL Cargo der transporterer togene til Århus.

På billedet er det MX 1023, der er nylakeret i traditionelle GM-farver, der transporter et IC4-tog gennem Stilling d. 30. marts 2009. Da togsættet ikke er godkendt til drift, så må det ikke selv køre, men skal flyttes af andre tog.

Kilde: CFL Cargo. Foto: Asger Christensen/CFL Cargo.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Utroligt at DSB ikke selv kan klare disse transporter i Danmark.

Foruden det daglige driftsmateriel som DSB råder over ( i dette tilfælde vil det være ME-diesel lokomotiverne ).

Så råder DSB joså via deres museumstogsafdeling over FIRE køreklare diesel lokomotiver:
MY 1101, MY 1159, MZ 1401 og MX 1001.

Og disse fire loks bruges flittigt til at køre med beskidte skærvertog osv. Så kan de vel også bruges til at køre med IC4 fra grænsen og til værkstedet?!

MVH
Kim