Konceptet, der præsenteres 13. november erstatter en række af de eksisterende DSB Orange tilbud og betyder at jo tidligere man bestiller billetten og jo mere skævt tidspunkt man vil rejse på, jo billigere bliver det. Priserne kommer kun til at gælde et begrænset antal billetter og skal drive mere trafik ind på DSB's hjemmeside, hvor man håber at kunderne vil købe en dyrere billet, forklarer brandmanag i DSB Marketing, Jørgen Michael Rasmussen:
Ekstraordinært lave priser trækker kunden ind på DSB's hjemmeside. Måske er der ikke flere lavprisbilletter tilbage de dage, kunden kan rejse. Men nu er han eller hun kommet ind på bestillingssiden og vælger måske en anden afgang, selvom prisen er højere end annonceret på plakaterne. Det er den samme metode, som mange af flyselskaberne bruger med stor succes.Priserne kan komme meget langt ned:
København H-Aalborg fra 154 kroner. Normalpris: 358 kr.
København H-Århus fra 139 kr. Normalpris: 322 kr.
København H-Odense fra 106 kr. Normalpris: 238 kr.
Der er ingen grund til at få gode idéer fra flyselskaberne. Det er næsten umuligt at finde en almindelig pris på en flybillet i vore dage. Der går formentlig heller ikke lang tid før DSB lancerer et loyalitetsprogram, som SAS Eurobonus eller SJ Prio.
Kilde: DSB.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar