Selvfølgelig er grøn strøm dyrere, men ekstraomkostningerne er på et niveau, hvor det betaler sig. For vi vil jo markedsføre os på den grønne profil og satser på, at det vil give os flere kunder. Så samlet set forventer vi, at aftalen betyder et plus på bundlinjen.
Transport- og Energiminister Flemming Hansen glæder sig også over DSB's aftale:
Jeg synes det er rigtig flot, at DSB nu går foran og leverer "grønne" rejser til sine kunder. Det er glædeligt, at vi på denne måde får kombineret den vedvarende energi og den kollektive trafik, og jeg håber og tror, at DSB's initiativ, der vil sikre at jernbanen udleder 85.000 ton mindre CO2 om året, er et eksempel til efterfølgelse for andre.
Ministeren har ret, men måske burde ministeren begynder at prioritere jernbanen i forhold til lastbilerne: Vi mangler fortsat en sammenhængende plan for hvordan vi får mere gods fra landevjen til banen.
Kilde: DSB.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar