Tidligere er Banedanmarks direktør Jesper Rasmussen blev gået. Nu er skandalen om skinnenettet i Danmark begyndt at vokse igen. Hvis i løbet af en måned er opstået 47 alvorlige fejl, så problemet gammel skade, men at fejlene ikke bliver løst godt nok.
Også på S-banen er der åbenbart problemer, sent mandag aften kom der følgende besked fra DSB S-tog:
S-togene kører uregelmæssigt og efter en ændret køreplan, det skyldes fejl påÆndringer skyldes at togene kun kunne køre i et spor på store dele af s-togsstrækningerne, herunder den centrale del mellem København H og Østerport. Heldigvis fik Banedanmark fjernet fejlene på skinnerne, inden togene begyndte at rulle igen tirsdag morgen.
sporet mellem København H og Østerport, samt mellem Åmarken og Vallensbæk.
S-togene kører efter følgende plan resten af aftenen: Linje A kører mellem
Østerport og Hillerød. Linje B kører normalt Høje Taastrup og Holte, og er det
eneste S-tog mellem København H og Østerport. Linje C kører kun mellem Hellerup
og Klampenborg. Linje E kører mellem København H og Køge, og standser ved alle
stationer. Linje H kører mellem Farum og Svanemøllen, og igen mellem Valby og
Frederikssund, hvor toget standser ved alle stationer.
Til at måle sporene anvender Banedanmark en avanceret svensk målevogn, Strix, som man kan læse mere om hos Banverket, der er den svenske enhed, der svarer til Banedanmark.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar