tirsdag, februar 15, 2005

Lukkede stationer

Fornyelig gav min bror mig et herligt link: http://www.abandonedstations.org.uk/. Her kan man finde massevis af oplysninger om lukkede tunnelbanestationer i London.

Jeg havde brugt omkring en time på dette site, så slog det mig om der eksisterer noget tilsvarende i København? Ikke fordi vi har så meget tunnelbane (altså ikke endnu).

Det eneste jeg kunne komme på er: Strækningen ind under Kødbyen. Hvis man kører med S-toget fra Dybbelsbro og mod Sydhavn eller Enghave, så kan man til højre umiddelbart efter Dybbelsbro se at der går nogle spor ind bag en låge. I dag er der holdeplads og spor for Banedanmark, men tidligere kunne man køre ind til Kødbyen...

Hvis der er læsere som kender andre steder, så hører jeg meget gerne nærmere.

Ingen kommentarer: