onsdag, oktober 02, 2013

Nye skilte på S-togsstationerne

DSB er gået i gang med at udskifte flapskiltene på perronerne, der fortæller hvor toget kører hen og hvor længe der er til det næste, med nye elektroniske, som det fremgår af billederne nedenfor fra Værløse Station:




Skiltene er i det nye hvide, fælles design, som jeg tidligere har omtalt og udover de tæller ned til de to næste tog, så viser de længden på det næste og de stationer som toget standser ved.

Jeg har indtil videre kun spottet dem på Farum-banen, men de er nok på vej til resten af nettet.

Både designet og skiltene er mindre end de gamle og umiddelbart var det for mig også svært at se oplysningerne på længere afstand. På en solrig dag, som i dag, var det også svært overhovedet at se informationerne. 

Det bliver interessant at se, hvordan de fungerer i mørke.

Foto: Eget foto.

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Fik lidt af en overraskelse da jeg så de nye skilte i dag efter at have været væk fra banen i noget tid.

Har det lidt med en blandet følelse.
Selvfølgelig skal skiltende skiftes og de ser da godt ud ingen tvivl, men der hvor jeg står på perronen på Buddinge kan det være meget svært at se skiltet hvor at de gamle var meget tydeligere at se.

Helene sagde ...

Endelig fandt jeg ud af, hvad sådanne skilte hedder. Flapskilte :-)

Jeg er på jagt efter dem, eller nærmere de små flapskilte inde i flapskiltet. Har en eller anden ide om, at de vil gøre sig godt ophængt på en væg. Men jeg er lidt i tvivl om, hvor jeg skal henvende mig DSB/Banedanmark. Mit bud er, at flapskiltene ryger ud efterhåndens om de pilles ned??

Er man mon så heldig, at du har et bud på, hvor man kunne henvende sig med et sådan spørgsmål? :-)

Unknown sagde ...

Hej Helene,

Jeg tror du skal tage fat i DSB på 70 13 14 15, de kan stille dig videre..

Helene sagde ...

Tak for svar :-)

Unknown sagde ...

Om natten/aftenen går de på natteview - ligesom Her&Nu-skærmene fra TUS