Når DSB til december skifter til sin nye køreplan, så bliver det med direkte forbindelser til Flensborg i Tyskland. Det er resultatet af en aftale, der er indgået mellem DSB og LVS, der er trafikmyndighed i Slesvig-Holsten.
I dag er der intercitytog hver anden time til Sønderborg, med IR4-togsættene, og nu kommer der altså timedrift på strækningen Vamdrup - Tinglev og som fortsætter til Padborg og Flensborg. Allerede i dag er der indsat et regionaltog, med MR-materiel, der hver anden time kører mellem Fredericia og Padborg. Der bliver derfor også tale om en miljø- og komfortforbedring, når DSB indsætte de nyere IC3-togsæt (hvoraf 10 kan køre i Tyskland). Når det ikke er elektriske tog, som indsættes, så skyldes det at Tyskland har et andet strømsystem, end vi har i Danmark.
Hermed er der direkte tog til Tyskland, via Tønder, Padborg og Rødby F...
Kilde: DSB.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
1 kommentar:
Det burde i den grad give anledning til at ombygge et antal ER til to-system i lighed med Øresundstogene. Det er lidt grotesk, at man skal køre med diesel på en fuld elektrificeret strækning.
Send en kommentar