Jeg har tidligere omtalt udbudet af kørslen i Midt- og Vestjylland og nu har Trafikstyrelsen nu prækvalificeret frem togoperatører til den endelige udbudsrunde:
NSB AS
ARRIVA Tog A/S
DB Regio AG
DSB Midt-Vest ApS
First Rail Holdings Limited
I oktober skal operatørerne have afleveret deres første forhandlingstilbud. Herefter skal Trafikstyrelsen forhandle med operatørerne og den operatør, der har det mest fordelagtige bud i forhold til pris, kvalitet og leveringssikkerhed, vil få kontrakten og den forventes underskrevet i starten af 2009 og kontrakten træder i kraft i december 2010 og vil løbe frem til 2018, men med mulighed for forlængelse i to ekstra år.
Det er lidt interessant at First Rail byder på opgaven: For i forbindelse med Øresundsudbuddet samarbejder DSB og First jo om opgaven. Ellers byder de tyske og de norske jernbaner med og det samme gør Arriva, der har kontrakten i dag.
Kilde: Trafikstyrelsen.
der gennemføres som en forhandlingsrunde, hvor det enkelte
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
1 kommentar:
Det bliver spændende at se hvem der løber af med kontrakten om at drive togtrafikken i det Midt- og Vestjyske fra december 2010. Jeg håber, at det denne gang bliver tyske DB der får kontrakten efter at have tabt udbuddet af Kystbanestrækningen og dele af Skånetrafiken til DSBFirst sidste år.
Send en kommentar