Det kunne være, at Folketingets partier kom og sagde, at vi skulle kigge på det igen.
Hidtil har Dansk Folkeparti og Det Radikale Venstre været mest interesserede i at udvide den eksisterende bane, hvorimod Socialdemokraterne og Det Konservative Folkeparti bakker op mod nybygningen. Venstre er på vej mod at pege på nybygningsløsningen. Der er afsat mere end 200 millioner kroner til undersøgelserne af begge alternativer.
Man kan se et dynamisk kort over de to linjeføringer hos Trafikstyrelsen.
Først og fremmest er der grund til at rose Flemming Hansen for at få en aftale på plads med Tyskland om Femern Bælt broen og med den aftale, så skal der være plads til flere tog og det bliver der med nybygningen.
Kilde: Ingeniøren
1 kommentar:
Først en bro for svenskerne, så en jernbane som primært gavner Sjælland og nu har den kære minister meddelt Århus at de selv skal betale 50% for broen over Grenåvej... regeringens Al Bundy har travlt med at skabe venner.
Banen over Køge er muligvis en god idé, men ingen har tænkt på, hvad der skal ske for enden af de mange spor. Allerede i dag er der grumme ventetider ved Kbh H.
Der er IMHO brug for 4 spor ekstra ført ud til Svanemøllen - med 2 ekstra til S-togene for at give stabilitet og flere afgange i myldretiden. Folk ønsker ikke lange tog men mange afgange. Det har broerne, Ringbanen, A-busserne og Metroen bevist. Vi mangler infrastuktur til det.
Send en kommentar