For at få råd til en havnetunnel, så ønsker Martin Geertsen, der er Kultur- og Fritidsborgmester i København, at sælge de dele af Nordhavnen, som ikke i forvejen skal anvendes til at finansiere statens andel af metroens 4. etape. Martin Geertsen foreslår denne finansiering i stedet for bompenge, som Overborgmester Ritt Bjerregaard tidligere har foreslået. Tidligere har Venstres trafikordfører Kristian Pihl Lorentsen været på banen med et forslag om at flytte havneaktiviteterne til Prøvestenen.
Med en havnetunnel fra Lyngbymotorvejen via Nordhavnen på bunden af havneløbet og med adgange ved Refshaleøen, Amager Boulevard, Enghavebrygge og endelig med opkørsel ved Sjællandsbroen og dermed adgang til motorvejsnettet.
Jeg er tilhænger af en havnetunnel, der kan flytte biltrafikken fra Københavns gader og ned under vandet. Men det kan fortsat ikke være rigtigt at de danske politikere overhovedet ikke tænker jernbane og havnevirksomhed sammen. En placering af en ny havneterminal ved Kastrup Lufthavn og dermed jernbanen vil være fremtidssikret.
Kilde: Dansk Politik.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
1 kommentar:
Er vandet dybt nok omkring Amager og Kastrup til en "deep water port"?
Send en kommentar