Diesellokomotiverne - af typen T44 der blev leveret i perioden 1968 - 1987 - bliver stort set skilt ad og samlet igen med nye motorer, der reducerer CO2-udslippet med 20 procent og partikeludslippet med 60 procent og samtidig får lokomotivførerne med arbejdsforhold i førerrummet (herunder et køleskab).
I første omgang er der tale om et antal prototyper, som der skal ombygges og der sker allerede her i 2007, senere, i perioden 2009 til 2013 kommer så selve ombygningen. Udover de allerede aftalte 62, så har Green Cargo option renovering af yderligere 40 lokomotiver.
Randersfabrikken kan se frem til omkring 100 nye timelønnede medarbejdere og 20 nye ingeniører. Tidligere i år fik fabrikken også en kontrakt på renovering af 30 regionaltog til de hollandske statsbaner og sammen med denne nye ordre, så er der tegnet kontrakter for en milliard til fabrikken i Randers.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar