søndag, maj 27, 2007

DSB's rabatter

Ekstra Bladet har undersøgt om DSB's telefonsalg gør opmærksom på de såkaldte Orangetog (jeg har tidligere omtalt dem), der har erstattet de såkaldte interregionaltog på strækningen mellem København H og Arhus H. Det gør DSB's personale desværre ikke. I stedet henviser personalet passagererne til de almindelige Intercity og Intercitylyn-toge.

DSB's salgsdirektør Bjørn Wahlsten lover bod og bedring:

Det er jo ikke, fordi vi instruerer medarbejderne i ikke at tilbyde de billige billetter. Derfor er det utilfredsstillende, og det vil jeg helt sikkert gøre noget ved nu. Vi må være bedre til at nå ud til medarbejderne og uddanne dem bedre. Men min overordnede anbefaling til passagererne er, at de selv spørger til Orange Tog,
DSB's administrerende direktør Søren Eriksen har tidligere sagt, at DSB skal agere som en kommerciel virksomhed. En uigennemsigtig prisstruktur og medarbejdere, der forsøger at sælge den dyreste rejse. Søren Eriksens målsætning er da nået allerede.

Kilde: Ekstra Bladet.

Ingen kommentarer: