I fredags holdt den danske og den tyske transport minister møde om bl. a. den planlagte faste forbindelse over Fehmer Bælt.
Ministrene var enige om at en stråtagsbro med 4 vejspor og 2 jernbanespor er den bedste og formentlig billigste måde, at få samlet Lolland og Fehmern. Udgangspunktet er nu at få finansieringen på plads, både af broen og af de store landanlæg. Man regner med at landanlæggene på begge sider, bliver lige så dyre som selve broen. På den danske side, skal der bl.a. være dobbelt spor fra Næstved og til Rødby, bl.a. over Storstrømsbroen.
Nu mangler de to regeringer kun at blive enige om, hvordan finansieringen skal være.
Når broen er vedtager går der ca. 10 år før vi kan køre direkte til Tyskland.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
1 kommentar:
Vi kan altså godt køre direkte til Tyskland - vi skal bare over et par broer, i.e. Store- og Lillebælt :-)
Send en kommentar