Vi frafalder klagen, fordi vi ikke er overbevist om, at vi vil vinde den.[...] Vi er dog stadig overbevist om, at DSB med kun et reservetogsæt til hele strækningen har alt for lidt driftsreserve og at det vil betyde forsinkelser, aflysninger og mangel på siddepladser til passagererne
Den omtalte driftsreserve er de seks ekstra togsæt som Arriva har haft option på. Arriva har konstateret, at der ikke er juridiske problemer med Trafikstyrelsens afgørelse, derimod så kræver Arriva nu at fremtidige udbud fokuserer mere på kvalitet end på pris.
Nu afventer vi afgørelsen på den klage som SJ har indgivet over den svenske del af udbudet.
Det må nu konstateres, at DSBFirst på ærlig og redelig vis har vundet udbudet om trafikken over Øresund.
Kilde: Berlingske Business.


For det andet er det den sidste store S-banestrækning, nemlig strækningen mellem Svanemøllen og Farum, der bliver fornyet. Her planlægges arbejdet således at banen lukkes fra slutningen af juni til midten af august. Mellem Hareskov og Farum lukkes banen endvidere i september måned. Herudover vil der ske en række mindre sporspærringer, hvor den første kommer allerede i påsken. Sporene er 30 år gammelt og trænger til udskiftning til glæde for de 11.000 daglige passagerer.
