Nedslidningen af jernbanenettet er tydelig. Næste år renoveres strækningen mellem Svanemøllen og Farum.
Eget foto med en Nokia 6131.
Jernbaner, toge og broer.
Nedslidningen af jernbanenettet er tydelig. Næste år renoveres strækningen mellem Svanemøllen og Farum.
Eget foto med en Nokia 6131.
Det er jo ikke, fordi vi instruerer medarbejderne i ikke at tilbyde de billige billetter. Derfor er det utilfredsstillende, og det vil jeg helt sikkert gøre noget ved nu. Vi må være bedre til at nå ud til medarbejderne og uddanne dem bedre. Men min overordnede anbefaling til passagererne er, at de selv spørger til Orange Tog,DSB's administrerende direktør Søren Eriksen har tidligere sagt, at DSB skal agere som en kommerciel virksomhed. En uigennemsigtig prisstruktur og medarbejdere, der forsøger at sælge den dyreste rejse. Søren Eriksens målsætning er da nået allerede.
Opgradering af Sydbanen mellem Næstved og NykøbingI dag kan der mellem Ringsted og Vordingborg køres 140 km/t og mellem Vordingborg og Nykøbing Falster (herunder over Storstrømsbroen) 120 km/t. Opgraderingen kan ske via forbedringer af sporet, tilpasninger af togkontrolsystemet og sporskifter og tilpasninger af signalanlæg. Det kan dermed blive muligt for togene at køre op til 180 km/t på strækningen.
Falster, beslutningsgrundlag udarbejdes 2006.
Ved flere store stationer er der dog stadig et potentiale for at forbedre
forholdene. Pladsen er her trang, og der eksisterer derfor ikke mange gode
billige løsninger. Det vil dog i en vis udstrækning være muligt at indtænke
forbedring af cykelparkeringsforhold i forbindelse med større vedligeholdelses-
eller renoveringsopgaver.
Transport- og Energiministeriets initiativer
• At Trafikstyrelsen i tæt samarbejde med kommunerne, transportoperatørerne og Dansk Cyklist Forbund inden udgangen af 2008 udarbejder et idékatalog til brug for kollektive trafikknudepunkter.
På hjemmesiden trafikmafia.dk kan du læse mere om teserne og deltage i debatten.
Her på Infrastruktur vil jeg løbende følge udviklingen komme nærmere ind på de enkelte emner.
Kilde: Dansk Politik
Her findes en kort film, hvor man kan se, hvad der sker når to IC3-togsæt kobles sammen.
En farlig leg er begyndt at brede sig blandt unge mennesker: De kravler op på togene og forsøger at surfe med toget. Men frirumsprofilen (altså den plads der er fra toget til broer eller signaler) på oven på et tog er ikke særlig stor og det betød at en ung mand (efter kommentarerne på YouTube, så er der ham her) fra Vestjylland blev dræbt lørdag aften ved Tarm på strækningen mellem Lem og Ringkøbing. Lokomotivførerne har ingen mulighed for at se om der er folk oven på toget, så derfor gik der også en del tid, før det blev opdaget.
Både DSB og Arriva oplever flere og flere af denne slags forsøg og det er ikke det eneste problem, som togselskaberne oplever, også dyr og mennesker på sporet skaber problemer, som jeg tidligere har skrevet om.
Prøv at se videoen. Det er fuldstændig uforståeligt for mig, at man overhovedet forsøger det der. Toget kører omkring 12o kilometer i timen og man er død hvis man falder af.
Kilde: DR (der i øvrigt kalder lokoføreren for en togfører. Arriva anvender ikke togførere og det kan faktisk være noget af problemet fordi togfører står på perronen og giver signal til kørsel og demed har et andet overblik end lokomotivføreren, som skal føre toget.
Der er gennem flere år, og specielt i perioden 2002 – 2005, foretaget et utilstrækkeligt forebyggende vedligehold, som bl.a. omfatter skinneslibning, sporjustering, ultralydsmåling og målevognskørsler. Disse aktiviteter er nødvendige for, at funktionaliteten kan opretholdes på længere sigt. Den utilstrækkelige vedligeholdelse har således ført til et snævert fokus på akut afhjælpning af kritiske fejl, mens den planmæssige udbedring af fejl under udvikling har været nedprioriteret. Derved blev der samlet set akkumuleret et vedligeholdelsesmæssigt efterslæb af et omfang, hvor skinnefejl blev stadigt hyppigere og mere alvorlige. Virkningen heraf er slået hurtigt igennem i form af regularitetsforringelser i 2003-2005.
Sporanlægget på Islands Brygge er opdelt i to: Et sæt af spor langs kajen og et langs gaden. Her ser vi anlægget langs kajen og ved anlægget af Havneparken har man valgt at lade sporene ligge og man har også placeret en godsvogn, der indeholder Islands Brygges Lokalhistoriske Forening og Arkivs faste udstilling,
Fra Islands Brygge gik der her et spor på tværs af Halfdansgade og langs med Snorresgade. sidesporet betjente bl.a. OTA og en række andre fabrikker. Et billede af selve sidesporet kan findes her.
Langs med det gamle sidespor findes faktisk også en gammel godsvogn. Den står placeret inde på Scan-Shippings grund.
Her er vi så for enden af Islands Brygge, hvor sporene ender.
Her er vi i sporene langs med vejen, hvor sporet går over en vægt, hvor Københavns Havnemølle (det hedder i dag Läntmannen Mills) tidligere oplagrede korn, men som i dag anvendes til fester mv. under navnet Silo52.
Billederne er taget med en Nokia 6131.